Valparna 8 veckor

Jag har varit dålig på att uppdatera sidan den senaste vecka! I slutet av förra veckan var jag och valparna i stugan i några dagar, och i början av den här veckan har det helt enkelt varit fullt upp inför valpleveransen. I måndags badade jag valparna vilket inte var så populärt, men välbehövligt! Efteråt tyckte varje valp att det var mysigt då han/hpn fick sitta i min famn med handduken runt sig och torka. I tisdags var jag med valparna till veterinären där de vaccinerades, chipmärktes och veterinärsbesiktades. Det gick bra.

Nu har jag bara två valpar kvar, Dolly och Denver, som ska flytta till sina nya familjer ihelgen. Dylan, Douglas och Daffy har redan flyttat till sina nya hem. Det kändes lite sorgligt när de åkte men samtidigt bra eftersom alla familjer verkar toppen. Dessutom är valparna nu väldigt sociala och nyfikna så det är en perfekt tid för dom att flytta. Det känns kul att alla valpköpare har hört av sig så att jag vet att småttingarna har det bra:) När första valpen hade farit märkte Tilly ingenting, men sen när de andra två var borta blev hon lite ledsen. Innan valpköpare kom hade jag valparna löst på gården så att de fick springa och göra av med lite energi. Tilly kände att valparna varit på gården så hon gick omkring och nosade och gnällde. Men efter en stund blev det bättre.

Jag önskar Dylan, Douglas och Daffy samt deras nya familher lycka till!

           


Lite bilder från idag då Dolly och Denver leker för fullt! Det var inte lätt att få med dom på bild...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0